• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på hur jag kan göra? Lösa santander-lånet

blablablablablablablabla

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 Augusti 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej! Jag har klantat mig och tagit ut för många semesterdagar vilket innebär att ett par av dom blev tjänstledigt. Så jag får ett par tusen mindre i lön. Jag har också levt över mina tillgångar och redan lånat ett par tusen av en vän så jag måste tyvärr ta ett nytt lån, Som ska gå till att överleva, betala tillbaka min vän och även betala alla krediter jag har.
Så nu är det i allafall dags att få ordning på skiten.


Lite info: under senaste 12 månaderna har jag 10 förfrågningar hos lendo, sambla och advisa.

Har även kreditupplysningar ifrån klarna och liknande kreditföretag (vet någon ifall det spelar någon roll?).

Jag har 2,30 % i riskprognos/kreditomdöme.

Mina lån:
Collector 250,000 7,65 % ränta
Betalar 2421 kr/månad
Santander 34,000 17,65% ränta
Betalar 617 kr/månad

Krediter:
Klarna ca 20,000
Qliro ca 1500
H&M ca 3000
Resurs Bank ca 2000
Tandläkare ca 6000

Årinkomst: 229,200 (pensiongrundande om det är rätt?) tittade på skattebeskedet för 2018. Får ut runt 16500 i månaden.

Det hade varit skönt att lösa santander-lånet då det är så hög ränta där. Och betala av alla krediter samt min vän. Och en liten del till konsumption. I såfall behöver jag låna: 80,000

Utan att lösa santander-lånet så behöver jag låna: 45,000


Jag behöver ta ett lån nu direkt. Hur hade ni gjort? Vart hade ni ansökt om lån? Tacksam för svar.

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Hur mkt har du lånat av din vän??
Om din vän går med på att du betalar tillbaka lite i taget så vore det allra bäst så slipper du ta nytt lån.

Du har inte så stora skulder, det är det positiva! Om jag var i din situation skulle jag försöka klara mig igenom månaden m lägre lön, spänna åt bältet rejält. Belöning för det kommer längre fram. Lånar man så kommer det bestraffning längre fram. Det vet alla som sitter här. Om det ska löna sig att låna för att få bort Santander så ska det vara till bättre ränta (som du själv säger) å andra sidan är 617 kr/mån inte så mkt.

Det andra positiva i din situation är att du har fint kreditbetyg. Men du säger att du har 10 ff de senaste 12 mån och alla är fr de stora låneförmedlarna... vad fick du för napp sist du sökte? Det är lite knivigt eftersom om du skulle söka lån utanför uc så blir det knappt bättre ränta.
 

blablablablablablablabla

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 Augusti 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar!
Jag har lånat 2000 av min vän. Jag kan absolut fråga honom om det.. det skulle underlätta rejält. Sen så har jag flera tusen mindre än jag hade räknat med, så jag vet inte ifall jag får ihop det utan att behöva låna mer. Därför jag tänkte på att ta ett mindre lån men känns inte så kul med räntor på ca 20 %.

Sista 3 av ff är ifrån början på juni och då fick jag bara erbjudanden med jättedålig ränta. Så jag ansökte till lendo, advisa och sambla. 20-30 % ränta om jag minns rätt och det var inte från dom ”bra” ställena. Så jag avstod från att ta något. Nu i efterhand förstår jag att det var ett dumt beslut att ansöka så många.

Jag undrar ifall det är värt att ta ett mindre lån så att jag kan rätta till det här och sen ta ett större när mer ff försvinner? Eftersom jag har 10 st, vilket jag har förstått är ganska mycket. Hur många kan vara bra att ha som mest när man ansöker för att få en bra ränta?
 

blablablablablablablabla

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 Augusti 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Mina ff i turordning:

2018-09-17
2018-12-12
2018-12-13
2019-01-08
2019-03-18
2019-03-18
2019-03-18
2019-06-05
2019-06-05
2019-06-05
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Tack för svar!
Jag har lånat 2000 av min vän. Jag kan absolut fråga honom om det.. det skulle underlätta rejält. Sen så har jag flera tusen mindre än jag hade räknat med, så jag vet inte ifall jag får ihop det utan att behöva låna mer. Därför jag tänkte på att ta ett mindre lån men känns inte så kul med räntor på ca 20 %.

Sista 3 av ff är ifrån början på juni och då fick jag bara erbjudanden med jättedålig ränta. Så jag ansökte till lendo, advisa och sambla. 20-30 % ränta om jag minns rätt och det var inte från dom ”bra” ställena. Så jag avstod från att ta något. Nu i efterhand förstår jag att det var ett dumt beslut att ansöka så många.

Jag undrar ifall det är värt att ta ett mindre lån så att jag kan rätta till det här och sen ta ett större när mer ff försvinner? Eftersom jag har 10 st, vilket jag har förstått är ganska mycket. Hur många kan vara bra att ha som mest när man ansöker för att få en bra ränta?

Under 4 ff!
Sök samlingslån den 19/3 om du kan klara dig till dess. Ännu bättre när dina sista ff gått ut. Men helst inte innan 9/1.

Just nu känns det dumt att låna för att täcka levnadskostnader. Det är så lånekarusellen har börjat för många av oss. och den är svår att hoppa av!

Räkna på vad du har för utgifter, hyra, el etc. Betala bara det absolut nödvändigaste, lägg undan 1500 kr till mat och om det går betala på Collector lånet och ev Santander. Strunta i Klarna, Qliro och de andra avbetalningarna, de kommer skicka påminnelsen, så bara betala dubbelt nästa månad när du får full lön!

Ring och kolla m Collector om att få betalfrimånad, eller betala halva. Samma med Santander, betalfrimånad eller betala dubbelt nästa månad.

Det går att trixa.
Hur mkt betalar du i hyra? Hur mkt lön kommer du att få? 10 000 kr eller?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Jag har också levt över mina tillgångar och redan lånat ett par tusen av en vän så jag måste tyvärr ta ett nytt lån.
Så nu är det i allafall dags att få ordning på skiten.
Jag behöver ta ett lån nu direkt.

Bra att du kan se att du levt över dina tillgångar! Bestäm dig nu för att det är slut med det!
Bra att du vill "få ordning på skiten". Gör en budget, dra in på alla kostnader du kan! Fundera hur du kan dra in extra pengar (sälja grejer, jobba extra etc)
Inte bra att ta till lån som en första åtgärd! Jag lovar dig, du vill inte befinna dig i en situation som många av oss befinner sig i. Tur att du upptäckte det här Forumet innan du hunnit ta ännu mer lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp